fredag 22 juni 2018

Melody...

....vår älskade, vackra dotter.... som kämpar så med skolan, ångest och depression, självförtroende, tandställning och dyslexi. Hon håller på att utvecklas till en fantastisk person som kommer att gå långt. Hon är så rolig, generös, konstnärlig, kreativ, snäll, modig och mycket starkare än hon tror. Jag känner ibland sån ödmjukhet att just jag har fått äran att bli hennes mamma. Denna fantastiska människa som växer så fort så jag inte hinner med....
I måndags så var hon på Gröna Lund med några kompisar och sin kusin och jag måste säga att jag är så otroligt stolt över henne. Hon och hennes kompisar åkte själva från Tyresö med bussen, t-banan och färjan till Grönan. Stort för en tjej som inte gjort det själv förut och som har kämpat hela vintern och våren med ångest och rädslan för stora folksamlingar. Hon utmanade sig själv enormt och gjorde det med bravur!!

Jag blev så glad när jag fick ett sms från henne där hon skriver att hon åkt Insane 2 gånger och åkt katapulten och jetline... inga av dessa har hon vågat åka tidigare.... Tjejerna var på Grönan hela dagen och åkte så mycket så att när jag hämtade dem vid Gullmarsplan vid 21-tiden så var dom som små zombies som kom gående... helt färdiga och supertrötta men sprudlande glada. Så underbart att se henne bubbla av liv och glädje igen. Vår "gamla" Melody är på väg tillbaka! ❤❤

Insane Gröna Lund

I tisdags var hon hos tandis och drog ut en mjölktand som inte velat släppa sitt grepp och i onsdags fick hon sin tandställning. Vilken vecka... både roligt och jobbigt... Nu har hon i alla fall fått sin tandställning och den är jättekonstig... dom har satt in 2 små blåa ploppar på hennes baktänder som gör att hon inte kan bita ihop.... fattar ingenting... hon kan inte tugga någonting utan kan bara få i sig soppa och yoghurt. Det kan väl ändå inte vara meningen? Och lilla Melody.... hon kom in till mig igår kväll och la sig i min säng med mig och var ledsen, hon ville ha pizza, McDonalds, Max, sushi, spagetti.... listan blev lång... pluttan... Ibland är man inte den tuffa tonåringen utan bara vill kramas med mamma..... Jag måste verkligen ringa till tandregleringen på måndag och fråga hur det är tänkt att Melody ska kunna tugga med dom där sakerna i munnen, dom måste bort....

Tänk att den här lilla tjejen ska fylla 14 i Augusti... vart tog tiden vägen? Ibland känns det som igår hon var så här liten och en riktigt liten bus-fia... ❤❤❤

Kram ❤

P.S. Melody har gett sin tillåtelse att jag skriver ett inlägg om henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...