lördag 24 april 2021

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfarande hemifrån, barnen har distansundervisning till och från, vi får inte umgås mer än 8 personer, vi ska undvika shoppingcenter, barer, biografer, teatrar, ja i princip allt som är roligt. Gröna Lund har inte haft öppet sen hösten 2019, konserter är inställda/framflyttade och sportevenemang får inte ta in publik. Det är en ny verklighet som vi fått vänja oss vid nu i över ett år. Men nu är vaccinet på utrullning och jag kan inte vänta på att få ta sprutan. Kanske man sedan kan få känna sig "normal" och kramas och umgås med släkt och vänner igen.


 

Trots pandemin så har livet rullat på, Gordon tar studenten om några veckor, Melody går ut första året på Gymnasiet, jag har fått en ny chefsroll på jobbet som jag försöker komma in i samtidigt som jag skriver en bok. Ja, galet ju, jag skriver en bok!!



 

Det är inte en bok om mig själv, som jag nämnt tidigare i bloggen att jag kanske skulle skriva, utan en påhittad roman men mycket av den är baserad på mina upplevelser när jag växte upp bland Plymouth Bröderna Christian Church. Det är otroligt roligt att skriva den och jag känner att jag har mycket som behöver komma ut och fantasi har jag aldrig haft brist på. 😊 Det enda kruxet är att det tar väldigt mycket tid att skriva en bok! Men jag tar mig tiden så fort jag kan och har varit iväg till Trosa över en natt för att få vara själv och skriva och nu i Maj får jag hyra en kompis stuga i Hassela en hel vecka för att få lugn och ro och skriva, skriva, skriva...(Tack bästa fina Tolga! J) Det är otroligt spännande att se hur karaktärerna och storyn utvecklar sig och tar form och jag har förvånansvärt lätt att se hela historien framför mig. Det gäller bara att få ner det på pränt på ett bra sätt så att det blir bra, förståeligt och förhoppningsvis läsvärt. Jag hoppas att jag hittar ett förlag som är villig att ta sig an boken och även om den förmodligen inte blir en bästsäljare så vore det jätteroligt att bara kunna säga att ”den här boken har jag skrivit”. Det kan bli något att ge barnen som minne av sin mamma och hennes konstiga uppväxt. J Men vem vet, det kanske blir en hel serie då jag märker att några av karaktärerna är värda att få sin egen historia berättad…

 

Jag har en ”arbetstitel” på boken men jag vet inte om jag kommer att behålla den när boken är färdig. Det är svårt med en bra titel på en bok.. ska den spegla innehållet eller spelar det ingen roll? Likadant med omslaget.. det blir spännande att se hur den kommer att bli när det är färdigt. Någon som har bra idéer för bokomslag? Vart vänder man sig för sånt? Det kanske förlaget hjälper en med förstås… liksom med korrekturläsning osv. Jag hade planer på att få manus färdigt till Juni men då det tar mycket längre tid än jag trott så hoppas jag istället på att få det klart till efter sommaren. Wihii… Sen kan jag lägga till Författare på min CV. Hur coolt som helst!!

 

På återhörande!

Kram ❤

2 kommentarer:

  1. Wooow!!! Grattis! - Hoppas att boken blir en riktig storsäljare! Hittar man ingen förläggare kan man göra det mesta själv och trycka upp så stor upplaga man vill eller köra med print on demand hos typ Publit. Mallar för att fixa format och omslag finns att hämta på lite olika ställen på nätet. Lycka till, Hälsar Kjelle som är på G med min tredje

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vi är tre stycken elever som går tredje året på Värmdö Gymnasium och håller med nya religiösa rörelser. Vi håller på att skriva om plymouthbröderna och skulle väldigt gärna vilja få höra om dina upplevelser och tankar! Skulle vi kunna få kontakta dig via exempelvis mail?
    Tack på förhand

    SvaraRadera

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...