fredag 15 maj 2020

Märkeskläder plus size


Ni som känner mig vet ju att jag inte direkt är en liten smal, timid mus utan har mer curves and edges som John Legend´s låt; All of me...

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
"

Sååå fin låt och fin text!!

I alla fall, så är jag inte direkt alla märkeskläders bästa kund utan jag får snällt hålla mig till "tjockis-avdelningarna" på KappAhl, H&M, Lindex och några få andra butiker. Däremot så finns det nu äntligen rätt mycket kläder i lite större storlekar på nätet. Zalando är nog bäst tycker jag då dom faktiskt även nu har märkeskläder i större storlekar. Men det har tagit tid för marknaden att förstå att inte alla är skapta i samma form och att vi som är lite större/kurvigare också har pengar att spendera och vill se snygga ut.

Modeindustrin har så smått börjat fatta och har nu fler kurviga modeller vilket är superhärligt att se! Dom ser ju helt normala ut jämfört med dom supersmala som man sett på vissa bilder. Jag följer den här tjejen på Instagram. Hon är otroligt vacker och klassas som Plus Size model (tycker hon ser helt normal ut i storlek).... Ashley Graham.


Melody och jag var i Florida i Februari och jag kan säga att där var det inga som helst problem för mig att hitta kläder. Jag behövde inte ens leta bland dom största storlekarna för dom var ju alldeles för stora för mig! Sjukt roligt!! Vi var inne på Macy´s och jösses jag trodde jag skulle få en hjärnblödning.... det fanns större storlekar på massa olika märken: Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Levis, Michael Kors, Vince Camuto osv..... Det var som julafton! Plus att dom hade världens rea! Inte några futtiga 10-20% som här utan 50-70%!! Wihiii....

Så jag kom överlyckligt hem från USA med snygga "vanliga" märkeskläder i min storlek. Jag kan få vara som alla andra som har märkeskläder.... Nu kan man ju tro att jag är helt galen i märkeskläder men jag har aldrig kunnat haft det förut så när jag nu hittar så blev jag nog lite galen....😀 Men det får jag bli faktiskt. Jag tycker jag är värd det! 💪

Så nu vill jag bara att det här Corona-skiten ska vara över så att jag kan få gå till jobbet i min snygga Ralph Lauren blus eller kanske den röda snygga från T. Hilfiger....


Ta hand om varandra!
Kram ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...