fredag 23 mars 2018

Tandställning och BH

Nej, det är inte jag som ska ha tandställning utan Melody. Hon tycker det ska bli supercoolt och snyggt.... eh.... va?? Sen när är det snyggt med tandställning? Jag hade tandställning när jag gick i 6an-7an och jag hatade det. Det var ju inte alls snyggt eller coolt. Snarare tvärtom, man var ju en tönt och "räls-käft".... Men när jag var klar med tandställningen så hade jag ju skitsnygga tänder! :-)

Skönt ändå att det vänt nu och att det är coolt med tandställning precis som att använda bh. Det var ju SÅ töntigt när man gick i skolan. Jag kommer ihåg att jag bara använde bh de dagar vi inte hade gympa för att ingen skulle veta att jag använde bh. Hur fel är inte det egentligen? När vi hade gympa så smusslade jag med tränings bh:n för att inge skulle se... gick in på toa och bytte om.... Tror inte att jag var ensam om det.

Idag kan jag nästan tycka att det går lite väl långt ner i åldrarna som tjejerna vill börja använda bh men vilket är egentligen bäst? Att det är någonting "fult" och "töntigt" med bh eller att tjejerna verkligen vill använda det även om dom är unga? Och så har ju modet ändrats rätt mycket kan man ju inse... finns verkligen mycket snygga bh:n numera. Det enda som jag kan tycka är svårt är att "hålla tillbaks" Melody på dom sexiga underkläderna som numera finns överallt. Dom får hon köpa när hon bli äldre och under tiden får jag vara "tråkiga mamma". :-)

Dags att åka till tandregleringen! Kanske köper en ny bh till Melody istället för bokmärken som man inte får längre...

Kram



2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det är coolt med både tandställning & BH nuförtiden! Jag hade räls från 3an i lågstadiet och ett par år framåt, minns att storesyrran försökte övertala mig om att det var coolt då för att någon känd skådespelerska hade det, jag gick på den faktiskt så bar den med stolthet. 😁

    SvaraRadera

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...