fredag 4 maj 2018

Resor jag vill göra - platser jag vill se

Jag vill inte klassa mig själv som en Globetrotter och gillar väl att resa sådär... Lite jobbigt att det finns några platser som jag verkligen vill se men som ännu inte blivit av...

Jag hatar nämligen att flyga... Det är inte så illa att jag inte kan göra det men om jag kan undvika det så är jag glad.... Men jag vill inte att det ska hindra mig att se platser och åka till fina ställen så jag gör det i alla fall och står ut med stressen och toabesöken för att sen väl i uppe i luften kunna slappna av en aning....(alltid starten som är värst). Jag har ett sånt kontrollbehov så jag tycker det är så läskigt att jag inte har någon som helst möjlighet att påverka flygningen utan måste vackert klämma ihop mig på utvald plats och hänga med så gott det går... 🚀

Därför gillar jag tanken på att köpa ett hus i Spanien på fastlandet så vi kan göra en roadtrip dit... :-)

Men, nu kom jag ifrån ämnet, länder jag vill besöka!

Plats nr 1: Australien. Jag har en otroligt längtan att åka dit och se alla vackra platser, hänga med härliga människor och höra hur dom pratar sin underbara australiensiska. Jag vill vara där i minst 4-6 veckor och åka runt lite överallt. Se så mycket som möjligt. Skulle nog lätt kunna bosätta mig där om dom ändå inte hade alla spindlar och ormar förstås....

Plats nr 2: Las Vegas och Route 66. Jag vill se Gran Canyon, spela roulette i Vegas och kuska ner Route 66 i en Mustang Cabriolet och bo på mysiga ställen längs vägen. Bara vara amerikan för en stund.

Plats nr 3: Texas. Jag skulle vilja åka och bo på en ranch i Texas.... rida ut på prärien och leva vilda västern liv. Garanterat inte lika romantiskt och härligt som det låter... men ändå....

Plats nr 4: St Barth´s. Jag har varit där en gång för 20 år sedan och längtar tillbaks något enormt. Det var nog det lyxigaste och finaste stället jag varit på. Sol och bad, underbara stränder och hav blått som himlen, fina restauranger och god mat.

Plats nr 5: Venedig. Det känns som en plats som man bör se innan det sjunker.....

Sen vill jag ta med min familj på en kryssning i Västindien. Jag har gjort en sådan resa 2 gånger och det är så otroligt häftigt och kul. Mysigt att varje morgon vara på en ny tropisk ö och på kvällarna hänga på båten med allt som finns att göra där. Håkan har en kompis som ska segla ner sin segelbåt till Karibien och det vore ju smutt att möta upp honom där och segla runt med honom några veckor... 🌴
Ja, ja man kan ju få drömma i alla fall... jag är glad om vi kommer iväg till Spanien till hösten/vintern kanske. I sommar blir det ingen resa då jag bara ska försöka bli frisk och stark igen vilket jag är helt nöjd med...Har ingen direkt reslust ännu... Förhoppningsvis blir det en bra sommar och vi får mycket sol här hemma. Sen har vi ju nu Presley som vi måste tänka på och vi vill inte direkt lämna bort honom så här första sommaren. Lilla hjärtat...

Kram ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...