tisdag 17 juli 2018

En kärleksförklaring

Fortsätter att kärleksbomba min familj.......
Jag har ju turen att vara gift med en väldigt talangfull man.... Han lagar mat som en utbildad kock, han har målat en hel massa tavlor, skriver låtar, spelar trummor, keyboard, gitarr och sjunger, snickrar och är en hejare på tekniska prylar. Han är omtänksam, snäll och den bästa pappan till mina barn som jag någonsin kunde önska mig.

Han har hållit om mig när jag har kräkts, gett mig sprutor och plåstrat om mitt kejsarsnitt-sår när jag fick inflammation i det i samband med att Gordon föddes. Han tog hand om Gordon och mig dom första 2 veckorna då jag blev allvarligt sjuk och jag endast kunde amma. Han har alltid varit den som hämtat och lämnat barnen på dagis då jag vid den tiden jobbade i Kista och pendlade tidiga mornar och sena kvällar. Han har varit den som tagit barnen till läkare och tandläkare och nu på senare tid varit den som åkt med Melody till BUP nästan varje gång.

Han har stöttat, tröstat och peppat mig när jag mått dåligt nu den senaste tiden pga utmattningssyndrom.

Allt detta utan att klaga och alltid med ett glatt humör.❤

Han spelar i ett gäng olika konstellationer/band tillsammans med sin bror och bästa barndomskompis, bland annat Melkers/SpaderEss och NightRiders.

Titta på den här roliga videon från YouTube:
Mekers - Min klocka

Numera kör han solo under namnet Lord Bolt. Han har gjort en (enligt mitt tycke) fantastisk country skiva som heter "Back from Gods Country" (finns på Spotify). (På den skivan är en låt dedikerad till mig; Biggest Pearl.... What??? ❤❤❤)

Lord Bolt - Back from Gods Country

Och nu håller han på med en skiva med 50 tals rock´n roll. Han spelar dom flesta instrument själv, sjunger och mixar låtarna (som han skrivit både musik och text till) och får ett gäng skivor pressade för att bland annat kunna ge till barnen som minne av honom. Vilken grej! Vem har skivor med låtar som pappa har skrivit och sjungit in? Inte jag... Jag har tyvärr inte ens någon videofilm på min pappa. Som jag önskar att vi hade varit bättre på att filma... Håkan har filmat otroligt mycket från det att barnen var små tills nu... Så fruktansvärt roligt att ha kvar och kul för ungarna att ha sedan. Nu är det ju lättare med att man kan filma med telefonen men en riktigt videokamera är otroligt roligt att ha..

Det här blev visst en riktig kärleksförklaring till dig Håkan.... Du som är tryggheten i mitt liv, min kärlek, min trummis - min man. Jag älskar dig!
Frugis ❤
www.lordbolt.com
Lord Bolt på Facebook

1 kommentar:

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...