lördag 2 maj 2020

Dags att öppna upp bloggen igen!




Hej!!

Jag har inte varit inne på min blogg eller skrivit något sen November 2018 men tänkte göra ett försök att öppna upp den igen och börja skriva av mig lite. 2018 var inget bra år för mig och det märks när jag nu tittar tillbaks på min blogg och det jag skrivit där. Tacksamt kan jag säga att mycket förändrats sedan dess och både Melody och jag mår mycket bättre än vi gjorde då. Vi är lite förändrade, lite starkare, lite klokare, lite känsligare, mycket närmre varandra och vi är mycket mer rädda om varandra i familjen. Vi tänker mycket på att hälsa och familjen är mycket viktigare än jobb och faktiskt även skola. Vi lever mer i nuet nu än vi gjorde för några år sedan.

Under tiden jag haft "paus" från bloggen har Gordon fyllt 18 och pluggar på gymnasiet, Melody fyller snart 16 och väljer just nu gymnasielinje. Om några veckor har jag inga barn i grundskolan vilket känns jättekonstigt Jag tänkte häromdagen när jag såg Gordon att "va, hur kan han vara min lilla son"? Så märkligt när man ser en lång, gänglig, nästan vuxen, skäggig kille gå omkring här hemma och inser att han kommit från mig....

Jag har även bytt jobb sen 2018 och jobbar numera som Program Manager på Workforce Logiq Sweden AB. När jag kom tillbaks till Manpower från sjukskrivningen 2018 så gick jag tillbaks till mitt gamla jobb vilket man ju egentligen inte ska göra när man varit utbränd. Samtidigt valde Manpower att inte förlänga avtalet med min kund som jag jobbade mot då och kunden gick över till Workforce Logiq. Jag skickade ett mail till Workforce Logiq och undrade om dom ville "ta över" mig också då dom ändå övertog min kund. Det ville dom och nu sitter jag här som Kundansvarig mot 2 kunder och trivs superbra! Det var precis vad jag behövde, ett nytt jobb, nya härliga arbetskamrater, nya utmaningar och ny miljö. Så ni som är utmattade, utbrända och sjukskrivna, gå inte tillbaks till det gamla jobbet när ni är friska, hitta något nytt som ger lust och glädje igen! Bästa medicinen!! :-)

Utsikten från mitt kontor är inte heller så dumt!



Hej igen alla gamla läsare och halloj till er nya! Ska bli så kul att blogga igen och jag hoppas att ni kommenterar och kommer med glada tillrop!!

Ta hand om varandra!
Kram ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...