tisdag 27 mars 2018

Handledarutbildning - Körkort

Asså jag fattar inte att Gordon nu får övningsköra! Han är 16 år!! Vad hände?

Igår kväll gick Håkan, Gordon och jag på Introduktionskurs för handledare och elev hos Tyresö Trafikskola. Oj, va nyttigt det var!! Va mycket man bara gör i trafiken för att man "vet" att det ska vara på ett visst sätt. Nu ska jag även kunna förklara för Gordon varför det ska vara så.... Och alla dessa trafikmärken..... hrm.... om jag kan alla trafikmärken.... absolut.... hahaha

När vi sitter där och har kurs så frågar kursledaren om det är någon som ska ta körkort för automat. Gordon och en annan räckte upp handen och handledaren undrade vad det var för fel på alla andra som ska göra det så jobbigt för sig... hahaha... När jag tog körkort var det självklart att man tog för manuell och inte alls automat. Men tiderna ändras och nästan alla nya bilar är ju automat och varför ska man då envisas med att ta för manuell? Jag älskar att köra bil och måste säga att jag kämpade emot automat väldigt länge för att vad jag hört så skulle man ju då gå miste om "körglädjen"......eh...va? Det är ju fantastiskt med automat!! Bara gasa och bromsa! Särskilt här i Stockholm med all trafik och köer hit och dit. Nej, skulle aldrig byta tillbaks till manuell nu.

Så nu har vi skickat in alla papper till Trafikverket och jag väntar nu på att få mitt handledarbevis och Gordon sitt körkortstillstånd och sen ska vi ut och köra!!

Lidl parkering - Here we come!

Kram ❤

1 kommentar:

  1. Vad roligt att få vara med och dela den upplevelsen med sitt barn! Det är ju en stor grej i livet att ta körkort! 😊

    SvaraRadera

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...