onsdag 28 mars 2018

Nu är det Påsk igen

Det här med Påsk är ju en konstig högtid egentligen... Varför äter vi så mycket godis just då? Jag fattar inte.... varför äter man inte lika mycket hela året runt? Det gör ju jag i alla fall.... hahaha. Näe, skämt åsido, när vi var små firade vi aldrig Påsk. Vi firade aldrig någon högtid förutom våra födelsedagar och nu när jag har egna barn har jag tyckt att det är viktigt för dom att få fira högtider som "vanligt" folk. Så därför har jag i alla år försökt att pynta till Påsk men vi har varit mindre "duktiga" med påskmaten.... förutom Påskmust och GODIS!!! Det har vi verkligen varit duktiga på att ge våra barn och och själva.... Godisägg i stora lass!!!

Jag har hittat en favorit bland påskgodiset som jag är helt besatt av, nämligen dessa chokladägg:





Men jag kan ju inte vara "normal" och hantera ätandet utav dessa ägg utan köper då helst minst 4 påsar samtidigt (för dom kommer ju att ta slut snart i affären och då blir jag utan). När jag sen har vräkt i mig 2-3 påsar så får jag ångest över att jag bara har en påse kvar och måste ner till affären och fylla på förrådet. Undrar om det är fler 50 åringar som beter sig såhär...?? 😲

Men jag gör som en före detta kollega till mig alltid sa; Bryt ihop och gå vidare. Så då gör jag det och köper lika många påsar nästa år igen!

Glad Påsk på er!
Kram





















1 kommentar:

  1. Jag kan gå i god för att detta stämmer me allt godis :-).

    SvaraRadera

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...