söndag 1 april 2018

Shoppa på nätet

Internetshopping måste ju vara det roligaste som hänt mänskligheten på väldigt länge... Jag fullkomligt älskar att bläddra bland alla roliga webb shoppar och har ibland väääldigt svårt att inte bara lägga i varukorgen och trycka på "skicka order". Hur lätt är det inte egentligen? Ibland tänker jag på alla som inte har det så bra ekonomiskt och hur lätt det måste vara att hamna i skuldträsket! Ser på Lyxfällan ibland på TV och där har ju många hamnat i skuld just för internetshoppingen (och spel).

Visst jag övershoppar absolut via nätet, det är inget snack om saken men jag skickar tillbaks lika mycket. Jag har kommit på att det är ju så mycket skönare att prova kläder hemma istället för i ett svettigt, trångt provrum ofta med en gardin som vill kramas lite extra när man är varm och irriterad.... Nuförtiden har även webb shopparna blivit mycket bättre på att förbereda sina förpackningar på returer och det går snabbt och smidigt. I love it!! :-)

Sen måste man ju säga vilka fantastiskt roliga saker man hittar på nätet!! Jag har tex köpt massor med kul saker till Presley (nu senast en tröja med hans namn på), selar, snacks och annat som inte finns i vår djuraffär. 

Nu i dagarna hittade jag en sida som säljer en massa fina miljövänliga saker och hittade detta fantastiska linnevatten!! Köpte ett "prov-paket" med 4 olika dofter och alla doftar ljuvligt, som nytvättade kläder. Härligt att bara fräscha upp kuddarna i soffan, plädarna och bara som rums-spray. Nu när vi har hund märker jag att den där hund-doften inte alltid är så mysig.... Hahaha.. Särskilt inte efter promenader i regn....

Gordon sitter nu mittemot mig och frågar vad sjutton det där är... linnevatten?? Vilken konstig produkt....hahaha... 

Han fattar ju inte riktigt det fina med produkten och hur nöjd jag var över att få klicka hem den häromdagen när jag bläddrade på nätet... 😄





Vänta lite....Ska vi ta ett litet snack om det här med alla spelsajter när vi ändå håller på??? Vad är det frågan om??? Jag blir galen när jag någon kväll tittar på tv och i varje reklampaus så görs det reklam för minst 3-4 olika spelsajter. Det är ju helt galet! Är det ens helt lagligt att göra så mycket reklam för spel? Jag menar det är ju så många som blir spelberoende och det är ju en sjukdom precis som alkoholism och drogberoende. Man får ju inte göra reklam för alkohol och droger...? Jag har svårt att förstå det faktiskt. Tycker genuint illa om spel-reklamen. Så, nu var det sagt!

Kram ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...