torsdag 12 april 2018

Funderingar och tankar...

Ibland får jag så konstiga funderingar som ploppar upp i huvudet... som "vet en geting om att den är en geting"? Och myror sen då, vet dom att dom är myror och känner dom varandra såsom vi känner vänner och bekanta?

Om dom inte vet att dom är myror tex, vad tror dom att dom är? Eller tänker dom inte alls? Dom är ju så duktiga och jobbar och sliter och gör allt för sin drottning... bugar dom inför henne? Får dom "tilltala" henne? Hur vet dom vad dom ska göra och vem som ska göra vad? Fascinerande. Undrar om det finns krig i myrstackarna eller om det är frid och fröjd hela tiden?

Ja, jag vet att jag är konstig men jag kan inte rå för att jag får såna här tankar ibland... det är ju intressant!

Ibland funderar jag på rymden och tänker att vi är ju som små sandkorn i universum, tänk om vi faktiskt bor på ett sandkorn i ett mycket större universum än vi kan förstå?! Hahaha... näee jag blir galen! Jag kan ju flumma ut hur mycket som helst...

Men vi är ju väldigt små i jämförelse med rymden och universum, vi kan inte vara ensamma.....? Väl? Det känns lite ignorant att tro att vi är ensamma och att det inte finns liv någon annanstans i en galax som vi inte ens känner till.

Ända sen jag var liten har jag haft mycket fantasi och fram till jag var kanske 5-6 år hade jag en en låtsaskompis som hette Gug. Vi var bästisar och jag minns så väl att om jag fick en kaka eller godis så skulle Gug ha också (den åt ju jag själv upp glatt...) Smart egentligen.... jag fick ju 2 kakor medans brorsan fick 1.... Mohahaha... Mamma och Pappa fick alltid säga godnatt till Gug när dom nattade mig. Han blev ju ledsen annars. Det var härligt att alltid ha Gug omkring sig, han var kul. Men Gug gick en ledsam död tillmötes då han drunknade i havet när vi flyttade från England till Sverige.... 😢 Stackars Gug....

Näe, nu ska jag fundera vidare på vad jag ska fundera på näst.... 😂

Kram ❤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...