onsdag 25 april 2018

Prenumerera på veckotidningar



Jag har i perioder prenumererat på olika veckotidningar. Som när jag var gravid så var det självklart att prenumerera på tidningarna Mama och Gravid. Fick mycket bra tips och råd från dom tidningarna när det begav sig. Som gravid kunde man följa andra blivande mammor och se hur fostret såg ut i olika veckor... nu kan man kolla sånt på appar.... Dom tidningarna är ju inte särskilt aktuella längre för mig och jag har även provat att prenumerera på både Amelia och Tara.... Av någon anledning tröttnade jag på dem. Dom är roliga att köpa i lösnummer då och då.

Men nu har jag hittat en tidning jag fullkomligt älskar och har börjat prenumerera på; nämligen Femina. Denna tidning har jag hittat till av en slump då jag kände att jag ville läsa men orkade inte läsa en bok. Jag gick till Pressbyrån och köpte en massa olika tidningar som jag aldrig köpt förut och däribland Femina.

Visst är det kul att läsa skvallertidningarna som Se&Hör och Klick och allt vad dom nu heter men när man läst dom en gång så känner man att man är rätt så nöjd. Skvallret upprepar sig i tidningarna och man läser samma sak flera gånger.

När jag köpte alla dessa tidningar så köpte jag även Allers, Hemmets Journal och Svensk Damtidning.... eh...?? Näe, jag är inte där ännu. Dom tidningarna kändes som att dom är gjorda för pensionärer och det kanske dom är. Det är fine.

Men nu har jag i alla fall en prenumeration på Femina och fick mitt första exemplar igår i posten. Underbart! Att fixa en kopp kaffe, ta fram en rykande färsk tidning och sätta sig på altanen i solen... Ja, idag mår jag bra!

Kram ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...