lördag 21 april 2018

Trädgårdsarbete

I torsdags gick Melody och jag lös på vår klätter-Hortensia.... Den har vuxit sig helt vild under de år vi bott i huset och dom senaste somrarna har den klättrat utanför fönstren i vardagsrummet så det blivit helt igenstängt därinne. Så nu tog vi tag i saken och klippte rejält... den hade till och med klättrat upp under taket ute och kors och tvärs över och under tv-kablarna.... kanske därför vi får såna konstiga meddelanden på tv:n ibland "Din box har dåliga signalvärden...". Nähä? Varför då? Hahaha

Det har under många år bott en stare i Hortensian som vi kallat Babbsan.... Fast nu tror vi hon dött och att en annan familj flyttat in i boet... MEN elaka jag, plockade nu bort boet.... Dom får flytta nu för nu måste vi fixa till så att inte hela blomman välter omkull... måste bindas fast i spaljén på nått sätt. Får nog bjuda hit mamma någon helg så hon kan hjälpa mig. Hon är ju dotter till en trädgårdsmästare och en hejare på blommor och trädgårdar! 🌺

Visst blev Hortensian fin....?? Hahaha.... den ser inte klok ut men den blir nog bra när (om) den blommar.



Den ska ju se ut så här när den blommar:


Vi får väl se om den klarar att ta igen sig efter vård hårda behandling eller inte....

Nu ska jag bara putsa fönstren och sen får det vara bra med trädgårdsarbete för ett tag.... Det är ju dumt att göra för mycket på en gång...

Kram ❤


1 kommentar:

  1. Bra där käraste ! Jag ska plocka bort skräpet på gräsmattan innan Presley bär in det i soffan..hmrf... och ta bort grenarna som vuxit in under takfoten... :-)

    SvaraRadera

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...