fredag 20 april 2018

Roliga uttryck...


Häromveckan när jag var på vårdcentralen och satt och väntade på min tur kom det en tant in för att mäta blodtrycket. Fram till Februari kunde man komma på dropin och mäta blodtrycket men nu måste man beställa tid på webben. Killen i receptionen försökte förklara det för tanten men hon svarade honom bara vänligt:

"Men, jag webbar inte förstår du...."

Jag småfnissade för mig själv där jag satt och tänkte att det var ju ett bra uttryck, webbar....

När Gordon var liten så hade han en favorit leksak, en plast-tång. När vi frågade honom vad han gjorde när han lekte med tången så sa han bara "jag tångar". Hur bra som helst ju! Självklart tångar man!

Melody har ett bra uttryck som hon kör med när hon blir irriterad eller arg på någon..... "må dina ögonbryn för alltid bli ojämna"..... hahahaha....

För många år sedan hade jag en arbetskamrat som alltid avslutade varje mening med "va". "Dom ringde från xxx va".... "Han frågade om vi hade några xxx, va".  Till slut hörde man ju bara det där lilla va efter varje mening.... Festligt värre.

Jag har säkert en massa uttryck som jag använder hela tiden och som kan "förknippas" med mig. Jag vet att jag ofta säger "vad är det frågan om". Det fantastiska uttrycket har jag snott av en kompis (du vet vem du är!) för det är ju så bra! Man kan bara säga det hela tiden.... vad är det frågan om? Man undrar ju faktiskt det ganska ofta!

Har ni några uttryck som ni använder er av hela tiden?
Festligt när man börjar tänka på det....

Nu ska jag fortsätta webba lite va....

Kram ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...