söndag 1 april 2018

Tapeter, tapeter, tapeter.....

Jag har långt framskrivna planer på att måla och tapetsera om vårt vardagsrum och sitter och kollar på tapeter... Idag har vi bara en isblå färg på väggarna och en lite mörkare grå-blå på en kortsida/fondvägg. När vi flyttade in i huset för snart 15 år sedan så målade vi direkt om vardagsrummet då det satt en hemsk gammal guld-beige sak där. Nu har det blivit så skitigt och tråkigt så det är dags att piffa upp rummet igen.

Vi kommer att ha en neutral färg på väggarna och sedan en fondvägg med en snygg mönstertapet. 

Men det är ju inte lätt att bestämma sig för vilken fondtapet vi ska ha.... Jag hittar en massa fina tapeter med medaljonger som jag gillar men när jag visar Håkan så säger han "det är en gammal mormorstapet". Hittar även jättefina retrotapeter som jag gillar men som han förknippar med mormor och farmor så det var han inte alls så pigg på... 😁

Nej, vi har inte alls samma smak i tapeter har jag märkt nu när jag sitter och tittar och visar.... Men vi ska nog komma överens till slut... (eller rättare sagt, jag kommer att övertyga honom om en tapet som jag gillar..) 😈

Här är några av de tapeter som jag fullkomligt älskar och är starka kandidater till fondvägg (om jag inte talar om för Håkan vad dom kostar per rulle förstås.... ) 










Vad tycker ni? Vilken är snyggast för en fondvägg i ett stort vardagsrum?? Kommentera gärna!! Det är inte alls säkert att det till slut blir någon av dessa men man måste ju börja någonstans...

Kram ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pandemin tar aldrig slut...

Vänner.... Ett år har gått sedan jag skrev sist... och vilket konstigt år! Mycket har hänt men ändå är allting likadant, vi jobbar fortfar...